
Adət ənənələrimizin unudulduğu,
bayağılaşdırıldığı, milli –mental dəyərlərimizin kobudcasına pozulduğu,
tapdandığı bir məqamda, ziyalı fikrinə, alim düşüncəsinə, xalqın vəkili
səviyyəsində göstəriləcək münasibətə, veriləcək qiymətə ehtiyac duyulur. Bu boşluğdan, ehtiyacdan
doğan sualları kollecdə “ Unudulmaqda olan dəyərlər” mövzusunda keçirilən
tədbirlərimizdə cavablandırmağa cəhd etdik. Çox uğurlu bir cəhd.
Toy –yas adətlərimizə maraq göstərməklə bərabər milli
mənsubluğumuzun simvolu atributu olan
milli mənəvi irsimizin bugünkü səviyyəsi, ona olan münasibət bizi narahat edir.
Bu bir vətəndaş narahatçılığıdır.Bu milli təəssübkeşlikdən doğan narahatçılığdır. Bu xalqına bağlı bir insanın narahatlığı- dır. Xalqı yaşadan onun kimliyini sübut edən torpağımız, dilimiz kimi milli mənəvi irsimiz olan toy, yas adətlərimiz,
qəbirüstü abidələrimiz bizim milli
varlıq möhürümüzdür Zamanın ağır sınaqlarından keçib gələn, babaların bizə
əmanət qoyduğu bir yadigardır .Onları bayağılaşdırmağa, meşşan, özgə donu
geyindirməyə haqqımız yoxdur. Milli mənəvi dəyərlərimiz olan adətlərimiz milli
varlığımızın ” Qız qalası”, “ Şirvanşahlar” abidəsidir. Onu bədheybət “Göydələn”lərlə
əvəz etmək nə dərəcədə düzgündür?.
Hər birimiz doğmalarmıza, övladlarımaıza“şahlara” layiq təmtaraqlı toy
etməyi arzulayırıq..Belə toyların iştirakçısı olmaq istəyirik. Gül-çiçək, təmtaraqlı,
gözəl libaslar bəzək-düzək toylarımızı təntənəli etməklə
bərabər həm də, daha yadda qalan edir.Yeni ailə quran cavanların, qohumların uzun müddət yaddaşında qalır,
sevinci həyatı boyu qəlblərdən silinmir.
Gəzib, gördüyümüz, televiziya
ekranlarından seyr etdiymiz Avropa toylarınıa xas olan bir çox təmtaraqlı toy elementləri artıq bizim toy elementlərimizə
inteqrasiya edib. Lakin başqa xalqların toy adətlərindən fərqli olan milli
çalarları saxlamaq , onun təkrarsızlığını , bənzərsizliyini yaşatmaq həyati
zərurət, milli vətəndaşlıq borcumuzdur.
Geyim mədəniyyəti dəvət olunduğun məclisin ab havasına eyni
zamanda dəbə uyğun geyinməyi bacarmaq qabiliyyətidir. Gəlinlik paltarının ağ
rəngdə, möhtəşəm - təmtaraqlı biçimdə olması paklığa təmizliyə bir işarədir.
Gəlin qızın bir qədər “daha ciddi” , “qollu
“ paltarı onu daha gözəl göstərməklə
bərabər, həm də onun rahat davranışına imkan yaradar. Ola bilər kimsə məni bu fikirlərimə görə konservativlikdə
təqsirləndirsin. Mən heçdə çadranı və ya carşabı təbliğ etmirəm.
Dünyanın
qloballaşdığı, mədəniyyətlərin inteqrasiya etdiyi bir zamanda bunu təlqin etmək
ona nail olmağa cəhd etmək ən azı cahillikdir. İnsan sosial varlıq olaraq həmişə yaxşıya doğru cəhd edir. Yaxşını
öyrənib, tətbiq etmək, təbliğ etmək lazımdır. Müasir, dəbə uyğun geyimlər, yenilikdir
–onun qarşısını istəsəkdə ala bilmərik. Qərbin həyat tərzini , adətə
çevirdikləri açıq- saçıq davranışları, toy –yas adətlərini kor-koranə, ağına, bozuna
baxmadan təlqin etsək itirdiklərimiz çox , qazandıqlarımız az olacaqdır. Biz adətlərimizi,
adətlərdəki milli çalarları yaşatmalıyıq.
Qədim tarixə malik xalq olduğumuz
üçün, adət ənənələrimizin tarixi çox qədimdir. Milli xüsusiyyətlərimizdə çorəyə,
allah ruzisinə müqqəddəs münasibətimiz olduğu bir halda , toy və digər
məclidlərdə yol verdiyimiz israfçılığı necə izah edək. Bir tərəfdə qaçqın,
köçkünə çevrilib, cadır həyatı yaşayan, bəzən
gündəlik tələbat mallarına belə ehtiyac duyan, qardaşlarin, bacıların acınacaqlı güzəranına bizlərdə bu qədər laqeydlik hardandır?.
Yas yerlərində oan dəbdəbə, bəzi qadınların qızıl, qaş-daş əşyaları,
bəzək-düzəkli, boyalı “xüsusi” saç düzümləri ilə yas yerlərinə təşrif
aparmaları nə qədər gülünc və bayağıdır.Yasa ailəyə və mərhumun ruhuna, xatirəsinə
ehtiram əlaməti olaraq gedirlər. Son illər yaslarda dəb halını almış süfrə
təmtarağı israfçılıqdır. Məclisdə oturan
insanlara bura nə üçün toplandıqlarını
unutdurur. Bəlkə fikirləşək: biz
dünyasını dəyişən insanın ruhunu niyə incidirik.
Yazilmayan qanunlarla nizama
salınan milli mənəvi irsimizi, qanunun maddələrinin soyuq nəzarəti qoruya
bilməz. ”Qadağan edilmiş ağacın meyvəsi daha şirin olur”. Mənəvi dəyərlərimizi
bir neçə maddəlik qanunlar deyil, milyonların cəhdi, istəyi, torpağa vətənə
onun tarixinə bağlılığı, milli mənsubluğundan doğan qürur hissi qorumalıdır.
Yetərki, abidələrimizi məhv etdik!
Mənəvi irsimizi,adətlərimizi məhv eməyək. Sonra bizi tarixsiz. gəlmə
adlandıran, torpağımıza, tariximizə, mədəniyyətimizə, musiqimizə sahib çıxan “
qarı yağı”lara öz varlığımızı, milli mənsubluğumuzu necə sübut edərik.?
Maddi sərvətlərimizi qoruyub,
artırıb gələcək nəsillərə əmanət etdiyimiz kimi, bizə ata-bablarımızdan əmanət
qalan milli mənəvi dəyərlərimizi hifz edib, yaşatmaq, saflığını qorumaq
kimliyindın, zamanından və məkanından asılı olmayaraq, özünü Azərbaycanlı bilən
hər bir şəxsin vətəndaşlıq borcudur.
Cox maragli movzudur..
ОтветитьУдалить